سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارخانه فروش سپتیک تانک

 

سپتیک تانک:

سپتیکرتانک نوعی سیستم تصفیه بیولوژیکی فاضلاب است. باکتری های طبیعی ماده جامد را تجزیه کرده و حجم آن را کاهش می دهند. عنصر مایع معمولاً از طریق سیستم های زهکشی پساب  تخلیه می شود مواد جامد انباشته شده فقط گاهی باید توسط پیمانکار مجاز مجبور به تخلیه شود.سپتیک تانک یا اب انبارها اغلب از جنس فایبرگلاس و بتن و پلی اتیلن می باشد.سپتیک تانک ها موفق شده اند تا مشکلات الودگی مربوط به محیط زیست را نیز کاهش دهد.سپتیک تانک فاضلاب را از خانه شما به سپتیک تانک منتقل می کند.سپس فاضلاب با عمل باکتریایی در سپتیک تانک تصفیه می شود و مواد جامد از زباله خارج می شوند.یک سیستم دفع، زباله های مایع تصفیه شده را از سپتیک تانک  موجود، معمولاً از طریق جذب خاک زیرین یا آبیاری سطحی،زیر سطحی دفع می کند.

اجزا سپتیک تانک:

سیستم ورودى فاضلاب: شامل لوله و بافل ورودى است

مخزن اولیه سپتیک تانک: بیشترین حجم سپتیک تانک به این قسمت مربوط می باشد و حداکثر بیش از نیمی از حجم کل سپتیک تانک را تشکیل داده است.

دیواره جداکننده: سبب جلوگیرى از ورود لجن و چربى به مخزن زلال ساز می شود

مخزن زلال ساز: این مخزن نیز تقریباً یک سوم از حجم کل سپتیک تانک را در بر می گیرد و در آن فاضلابِ عارى از مواد قابل ته نشینى و شناورى تجمع مى یابد.

مجرای خروج بیوگاز (تهویه): از طریق این مجرا گازهاى تولید شده در فرآیندهاى بى هوازى از سپتیک تانک خارج می شود.

سیستم خروجى فاضلاب: این بخش از بافل و لوله خروجى تشکیل شده است

منهول هایى جهت دسترسى به داخل سپتیک تانک نیز استفاده می شود.

 تاریخچه مختصر سپتیک تانک:

سپتیک تانک ها امروزه انقدر بسیار پرکاربرد و پرمصرف می باشد که تقریبا در تمام جوامع و صنایع مختلف از ان استفاده می شود و بهره می گیرند.سپتیک تانک برای نخستین بار در اوایل دهه 1880 در آمریکای شمالی ظاهر شد و با مرور زمان و شناخت و اشنایی با خصوصیات و فواید سپتیک تانک استفاده از ان توسعه یافت.

عملکرد سپتیک تانک:

فاضلاب ناشی از مصارف خانگی در حمام، سینک آشپزخانه و ماشین های لباسشویی از طریق لوله ورودی به سپتیک تانک سرازیر می شود.این سپتیک تانک برای هضم مواد آلی موجود در فاضلاب به باکتری های طبیعی متکی است و نیروی جاذبه برای جدا کردن مواد کمتر متراکم و شناور (مانند روغن و گریس) از مواد جامد متراکم تر (مانند پسماندهای انسانی) در فاضلاب. سپتیک تانک ها معمولاً به دو قسمت تقسیم می شوند. در محفظه اول، ماده شناور، که به آن چربی می گویند، در بالای فاضلاب مایع قرار دارد در حالی که جامدات متراکم تری در انتهای مخزن قرار می گیرند و لجن ایجاد می کنند. باکتری ها طی فرآیندی به نام "هضم بی هوازی" که در غیاب اکسیژن اتفاق می افتد، مواد جامد فاضلاب را به لجن تجزیه می کنند. لجن اضافی ممکن است به قسمت دوم سرریز کند، اما با خروجی T شکل از مخزن خارج نمی شود.برای جلوگیری از تجمع لجن و خرابی سیستم، انتظار می رود که صاحبان خانه بسته به میزان استفاده و شرایط خاک در محل، هر سه تا پنج سال یکبار سپتیک تانک خود را پمپاژ کنند.پساب مایع که پساب نامیده می شود، سپس از طریق خروجی T شکل به میدان تخلیه تخلیه می شود. فاضلاب از طریق زهکشی که خاک زیر آن به عنوان یک فیلتر طبیعی عمل می کند نفوذ می کند. ذرات بزرگ داخل فاضلاب در حفره های خاک گیر افتاده اند، در حالی که ذرات دارای بار مثبت مانند مواد شیمیایی و عوامل بیماری زا به ذرات خاک با بار منفی متصل می شوند. این تصفیه زمانی اتفاق می افتد که پساب به سمت سطح آب جاری می شود، که مرز فوقانی خاک مرطوب است که دائماً توسط آب های زیرزمینی اشباع شده است. برای عملکرد این فرایند، باید حداقل دو فوت خاک خشک و غیراشباع در زیر میدان تخلیه وجود داشته باشد تا پساب ها قبل از رسیدن به سطح آب و جاری شدن در آب های زیرزمینی فیلتر شوند.

انواع سپتیک تانک:

سپتیک تانک براساس شکل ظاهر به صورت افقی و عمودی می باشد و براساس نوع و ساختار جنس بدنه به صورت فایبرگلاس و بتن و پلی اتیلن می باشد.کدام یک از این نوع سپتیک تانک ها بهتر می باشد و می تواند تا چندین سال طول عمر مفید داشته باشد و راندمان و عملکرد بهتری دارند و..سوال هایی می باشد که هنگام تهیه و خرید سپتیک تانک ممکن است برای شما به وجود اید که در اینجا به ان ها پرداخته شده است.سپتیک تانک بتنی درابتدا تولید سپتیک تانک استفاده می شد که قدمت زیادی دارد اما با ایجاد مشکلاتی مانند:ترک،شکسته شدن،برگشت فاضلاب و...به دنبال ماده جدید و البته مقاوم برای ساخت بدنه سپتیک تانک پرداختند و استفاده از سپتیک تانک بتنی نیز به مرور زمان کاهش یافت.از جدیدترین نوع سپتیک تانک،سپتیک تانک فایبرگلاس و پلی اتیلن می باشد.سپتیک تانک های پلی اتیلن به علت مقاومت بالایی که در برابر فشارهای وارده بر ان و خوردگی و..،طول عمر بالا و عملکرد صحیح،وزن سبک و قیمت مناسب و استاندار بودن و کیفیت بالا ان و غیر سمی و...مزایا فراوان دیگر پر فروش ترین نوع سپتیک تانک می باشد.

نصب سپتیک تانک:

اولین اقدام برای نصب سپتیک تانک تعیین محل مورد نظر می باشد که برای تشخیص موقعیت سپتیک تانک می بایست دور از ابگیرها و نهرها باشد،در سطح هموار باشد،خلاف جهت وزش باد باشد،در اطراف ان درختی وجود نداشته باشد.برای نصب سپتیک تانک کی توان از سه روش استفاده کرد:

دفنی

سطحی

هوایی

نصب به صورت دفنی اغلب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد لذا فضا کمتری را اشغال می کند البته در نصب دفنی می بایست سپتیک تانک از مقاومت بالایی برخودار باشد تا تحمل فشارها وارده از سوی خاک رانیز داشته باشد در غیر این صورت موجب تغییر شکل و خرابی ان می گردد.برای نصب سپتیک تانک به صورت سطحی نیز می بایست از یک سایه بان حتما استفاده شود.

عوامل موثر در عملکرد سپتیک تانک:

عملکرد سپتیک تانک با اندازه وظرفیت ان رابطه مستقیمی دارد و می بایست از اندازه و ظرفیت مناسب باشد تا برای میزان فاضلاب تولید شده مناسب باشد.

عوامل موثر در بالا بردن راندمان سپتیک تانک:

سپتیک تانک می بایست هر چندسال،لجن ها و مواد انباشت شده تخلیه شود.برای تخلیه ان با توجه به ظرفیت سپتیک تانک،تعداد نفرات خانواده،مقدار فاضلاب تولید شده زمان مشخص ان را تعیین بفرمایید.از ورود هرگونه مواد ضدعفونی کننده،رنگ،اشیا بزرگ،سم ها و کودها و..جلوگیری شود،از عبور ماشین های سنگین پیشگیری شود،برای نصب براساس قوانین نصب باشد،دور از نهرها باشد و..موجب بالا بردن راندمان و عملکرد صحیح سپتیک تانک می شود.

قیمت سپتیک تانک:

قیمت سپتیک تانک با توجه به نوسانات بازار درحال تغییر می باشد و البته فاکتورهای نیز در این موضوع بی تاثیر نمی باشد از جمله:

نوع جنس بدنه

ظرفیت سپتیک تانک

مواد اولیه خام

تک مخزن و دو مخزن و سه مخزن

افقی و عمودی بودن سپتیک تانک و..که در قیمت سپتیک تانک تاثیر دارند.

گروه صنعتی و تولیدی هلدینگ صنایع برتر:

شرکت هلدینگ صنایع برتر ایران به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات در حوزه تهویه مطبوع، انواع کولینگ تاور و قطعات برج خنک کننده، چیلر تراکمی، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، منبع کویل دار، رادیاتور، دیزل ژنراتور، پمپ و سیستم های آبرسانی توسط انواع لوله پلی اتیلن، لوله پلی اتیلن فاضلابی، لوله کاروگیت، لوله پلیکا، لوله زهکش و لوله فلزی، سیستم های تصفیه آب و هوا، پکیج تصفیه فاضلاب، ایستگاه پمپاژ فاضلاب، سختی گیر، فیلتر شنی، تولید انواع سپتیک تانک و چربی گیر از جنس پلی اتیلن و فایبر گلاس و منهول پلی اتیلن، درب منهول، طراحی و ساخت انواع مخازن از جمله مخزن قیفی پلی اتیلن، مخزن فایبرگلاس، مخزن استیل، مخزن اسید، مخزن کامپوزیت، تولید تجهیزات آشپزخانه های صنعتی، ماشین ظرفشویی صنعتی، یخساز صنعتی، سردخانه صنعتی، ساندویچ پانل و ... با تنوع بسیار زیاد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تیمی فنی و متخصص تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هموطنان و به ویژه صنعت گران نماید. در صورتی که قصد خرید سپتیک تانک و محصولات مشابه را دارید، می توانید با دریافت سپتیک تانک و مشورت کارشناسان فروش هلدینگ صنایع برتر ایران انتخاب بهتری داشته باشید.مجموعه صنعتی هلدینگ صنایع برتر ایران در زمینه تولید انواع سپتیک تانک به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع سپتیک تانک و دیگر مدل ها که داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سپتیک تانک و نحوه تولید آن به سایت هلدینگ صنایع برتر ایران مراجعه نمایید.برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 02186127232 – 09129536702 – 09127065945